lundi 30 novembre 2009

Chinese dress - Qipao

Hi there!
So I finally made a qipao for me. I sewed one for my mum, one for a friend and I had also made a few Chinese tops. As I have a little problem with the side closure (there are always gaps between the snaps) I decided to attach a back zipper instead. The only change it brought was that I had to separate the collar in two at the back, but I followed the book's steps to finish the dress.


The fabric is a beautiful^^ floral cotton on a black background. There are 3 vintage green buttons on the front and one at the back on the collar.


I apologize for the horrible pictures but I am definitely no master at taking photographs! About the size I chose 9 (with .10 margins) but I had to narrow the back and front darts because it didn't fit properly. As usual I took a bigger size -11- for the armholes and sleeves.

Ma robe chinoise a subi une petite modification: comme je n'aime pas que la partie avant s'ouvre dès que je bouge un peu j'ai mis une fermeture à glissière dans le dos. A cause de cela j'ai fait le col en deux parties à l'arrière. C'est une taille 9 avec marges de 1 cm mais j'ai dû resserrer les pinces devant et dos et j'ai fait les emmanchures et manches en taille 11.

3 commentaires:

  1. Hello! I just stumbled onto your blog, it's so cool that you're also into Japanese sewing patterns and books and I love your Qipao, it's looks so sexy on you!

    RépondreSupprimer
  2. Bonjour,

    Je suis actuellement a la recherche du livre chinois de couture n+° 225 elegent chinese clothes, j'ai vu qu'il était en rupture de stock chez junkfu, c'est surement car il est assez ancien. J'ai vu que tu avais fait le modèle 5, c'est celui la qui m'intéresse, je le trouve très joli.
    Est ce qu'un échange t'intéresserais, j'ai pas mal de livre japonais, les n=°:
    1, 5, 32, 175, 280, 177 et 276, ainsi que le livre coton lin liberty. Si un ou plusieurs modèles te plaisent j'aimerais bien faire un échange avec toi.
    Tu peux voir mes créations en couture et ou en tricot sur mon blog, pour te donner une idée des patron dans les livres.
    http://fascinant.canalblog.com/
    merci d'avance pour ta réponse.
    Amicalement

    RépondreSupprimer